Terapia

Zajęcia EEG Biofeedback


----------------------------------------------------------------------------
Zajęcia EEG Biofeedback
PPP informuje, że prowadzi zajęcia nowoczesną metodą terapeutyczną usprawniającą funkcjonowanie mózgu. EEG Biofeedback jest metodą zaliczaną do technik neurotechnologicznych. Są to technologie wykorzystujące wiedzę medyczną, psychologiczną, pedagogiczną i bioinżynieryjną do ulepszenia funkcji mózgu. Przy użyciu komputera oraz głowicy ze specjalnym oprogramowaniem jest obrazowana i modulowana czynność bioelektryczna mózgu. Wykorzystuje się tutaj sprzężenie zwrotne między stanem psychicznym, a czynnością neurofizjologiczną mózgu. Osoba trenująca spełniając ustalone kryteria ćwiczeń gry – ma wpływ na własny obraz fal mózgowych. Kiedy wzrasta aktywność mózgu w pożądanym paśmie częstotliwości fal mózgowych, trenujący otrzymuje nagrodę w postaci wzrokowej (wideogra przebiega pomyślnie) i  słuchowej (sygnały dźwiękowe). Przy wzroście aktywności niepożądanych pasm, sukces znika. Dzięki metodzie EEG Biofeedback osoba poddawana treningowi uczy się czynności swojego mózgu. Uczy się jak pozytywnie zmieniać wzorzec wytwarzanych fal mózgowych (wzmacniać pożądane i hamować niepożądane fale mózgowe)

Treningi metodą EEG-Biofeedback m.in.:  poprawiają koncentrację uwagi, wpływają pozytywnie na szybkość uczenia się i zapamiętywania informacji, ułatwiają radzenia sobie ze stresem a także zwiększają kreatywność.

Regulamin uczestnictwa w zajęciach znajduje się tutaj

 

----------------------------------------------------------------------------
Terapia pedagogiczna 

W Poradni Psychologiczno - Peadgogicznej we Włodawie jest możliwośc skorzystania z zajęć terapii pedagogicznej. Zajęcia prowadzą nauczyciele posiadający przygotowanie w zakresie terapii pedagogicznej Justyna Torbicz - pedagog i Anna Mazgaj - pedagog, logopeda.
 Zajęcia terapii pedagogicznej realizowane w naszej palcówce mają na celu niesienie pomocy dzieciom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju i zachowania. Zaburzenia te koryguje się poprzez odpowiednie oddziaływania o charakterze psychologiczno - pedagogicznym, profilaktycznym i medycznym, co jest szczególnie ważne na początku kariery szkolnej dziecka.
 Zajęcia tego typu adresowane są do dzieci, które charkteryzuje: brak osiągnięć w nauce, częste niepowodzenia zazwyczaj związane z trudnościami w czytaniu, pisaniu, liczeniu i innych czynnościach szkolnych, inteligencja na poziomie przeciętnym i niższym niż przeciętnym, zakłócenia funkcji wzrokowych i słuchowych, zakłócenia i opóźnieniarozwoju ruchowego razem z zakłóceniami procesu lateralizacji, zaburzony rozwoju procesów emocjonalno – motywacyjnych, zaburzeny rozwój mowy, zaburzone zdolności matematyczne, zaburzona dynamika procesów nerwowych itp.
Trudnościom szkolnym często towarzyszą także trudności wychowawcze, zaburzenia aktywności, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia relacji społecznych.
 W celu eliminowania niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji w terapii pedagogicznej oddziaływuje się za pomocą środków pedagogicznych na przyczyny i przejawy trudności dzieci w uczeniu się. Dlatego, terapia pedagogiczna stwarza dzieciom z zakłóceniami rozwojowymi możliwości wszechstronnego rozwoju.

----------------------------------------------------------------------------

Dzisiaj jest: Środa
17 Października 2018
Imieniny obchodzą
Lucyna, Małgorzata, Marian, Sulisława,
Wiktor, Wiktoriusz

Do końca roku zostało 76 dni.
Zodiak: Waga
Ulti Clocks content
poprzednim miesiącu październik 2018 następnym miesiącu
P W Ś C Pt S N
week 40 1 2 3 4 5 6 7
week 41 8 9 10 11 12 13 14
week 42 15 16 17 18 19 20 21
week 43 22 23 24 25 26 27 28
week 44 29 30 31