Dla Rodziców

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna we Włodawie

  • Wybieraj krótkie i proste książeczki z obrazkami.
  • Powoli czytaj na głos krótkie zdania.
  • Wskazuj palcem ludzi i przedmioty na ilustracjach i podawaj ich imiona i nazwy.
  • Przerywaj czytanie, czekając, czy dziecko „skomentuj” jakiś element zawarty w książeczce
  • Wybieraj książeczki zapewniające dziecku zróżnicowane wrażenia dotykowe.
  • Czytaj z dzieckiem książeczki wydające zabawne dźwięki.
  • Wybieraj krótkie i proste książeczki napisane za pomocą krótkich zdań, dwu- i trzywyrazowych zdań.
  • Przygotowuj własne książeczki z obrazkami przedstawiającymi rodzinę, krewnych, ulubione zabawki.
  • Pozwalaj dziecku pokierować zabawą.                                                                                                                    
  • Opowiadaj dziecku o wszystkim, co je interesuje.
  • Wydłużaj okres koncentracji u dziecka pozwalając mu na przerwę podczas czytania książeczki.
  • Daj dziecku do trzymania przedmiot nawiązujący do treści czytanej książeczki.
  • Pozwól dziecku na przewracanie kartek i dotykanie ilustracji.
  • Rób przerwy podczas czytania, aby dziecko miało czas na przyjrzenie się ilustracjom.
  • Czytaj ożywionym głosem i wydawaj odgłosy towarzyszące wydarzeniom fabuły.
  • Czytaj dziecku wierszyki i bajki zawierające prawdziwe i wymyślone słowa.
  • Jeśli wiesz, że dziecko zna jakąś historyjkę, podczas czytania pomijaj niektóre słowa i sprawdzaj, czy malec potrafi je dodać lub zastąpić jakimś dźwiękiem.
  • Jeśli dziecko nie chce słuchać twojego czytania skupcie się na opowiadaniu ilustracji.
  • Niech dziecko, inicjuje komentarze dotyczące ilustracji.
  • Jeśli dziecko ma ulubioną książeczkę, czytaj mu ją tak często, jak tego chce.
  • Czytaj dziecku wierszyki i bajki zawierające prawdziwe i wymyślone słowa.
  • Jeśli wiesz, że dziecko zna jakąś historyjkę, podczas czytania pomijaj niektóre słowa i sprawdzaj, czy malec potrafi je dodać lub zastąpić jakimś dźwiękiem.
  • Jeśli dziecko nie chce słuchać twojego czytania skupcie się na opowiadaniu ilustracji.
  • Niech dziecko, inicjuje komentarze dotyczące ilustracji.
  • Jeśli dziecko ma ulubioną książeczkę, czytaj mu ją tak często, jak tego chce.
  • Postaraj się uczynić czytaną historyjkę jak najbardziej ciekawą dla dziecka.
  • Przygotuj pacynkę lub inny rekwizyt pasujący do danej bajki i daj go dziecku do ręki podczas czytania.
  • Jeśli dziecko ma ochotę przerzucać strony książeczki tam i z powrotem, pozwól mu na to, jeśli tylko sprawia mu to przyjemność.
  • Nie martw się, jeśli nie uda ci się dotrzeć do końca książeczki.
  • Postaraj się uczynić czytaną historyjkę jak najbardziej ciekawą dla dziecka.
  • Przygotuj pacynkę lub inny rekwizyt pasujący do danej bajki i daj go dziecku do ręki podczas czytania. Jeśli dziecko ma ochotę przerzucać strony książeczki tam i z powrotem, pozwól mu na to, jeśli tylko sprawia mu to przyjemność.
  • Nie martw się, jeśli nie uda ci się dotrzeć do końca książeczki.

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna we Włodawie

Partyzantów 17
22-200 Włodawa

tel/fax.: 82 572 12 71
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sekretariat poradni jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00.

 

Godziny Pracy

Pracownicy Pedagogiczni:

  • Poniedziałek - od 8.00 do 17.00
  • Wtorek - od 8.00 do 17.00
  • Środa - od 8.00 do 17.00
  • Czwartek - od 8.00 do 17.00
  • Piątek - od 8.00 do 17.00