„Życie nie toczy się tak, jak powinno, ale jest takie jak jest. Sposób w jaki sobie z tym radzisz, stanowi całą różnicę.”
VIRGINIA SATIR
Socjoterapia jest procesem psychokorekcyjnym i leczniczym, ukierunkowanym na eliminowanie lub na zmniejszanie poziomu zaburzeń, zwłaszcza zaburzeń zachowania, nadpobudliwości i zahamowania oraz niektórych zaburzeń emocjonalnych. Jest adresowana do dzieci i młodych ludzi w okresie dorastania, w szczególności mających problemy szkolne, które związane są z deficytami parcjalnymi, co może być przyczyną ich trudnych zachowań na terenie szkoły. Również nadpobudliwych, mających trudności w nauce, nie ze względu na niepełnosprawność intelektualną, lecz ze względu na opóźnienia szkolne i zaniedbanie dydaktyczne, a także agresywnych.
W procesie socjoterapii istotną rolę odgrywa wzmacnianie osobowości młodych ludzi poprzez realizację celów: rozwojowych, edukacyjnych i terapeutycznych, biorąc pod uwagę charakter zaburzenia oraz wiek uczestników.
Na proponowanych przez naszą poradnię spotkaniach uczniowie będą rozwijać komunikację interpersonalną, umiejętność radzenia sobie ze złością i innymi trudnymi emocjami oraz wzmacniać koncentrację uwagi.
Zajęcia w grupie umożliwią odreagowanie napięć emocjonalnych poprzez różne formy aktywności. Każdy uczestnik będzie mógł podzielić się swoimi trudnościami, uzyska wsparcie, ale także będzie mógł być źródłem wsparcia dla innych. Zdobyte doświadczenia pozwalają wzmocnić uczestnikom poczucie wartości, siły i sprawności. Spotkania pozwalają udowodnić, że drzemiąca energia w człowieku musi zostać „wydobyta”, a zachowania dotąd nieakceptowane społecznie mogą ulec konstruktywnej zmianie.
ZAPRASZAM WSZYSTKICH UCZNIÓW, KTÓRZY CHCĄ ZMIENIĆ SWOJE ZACHOWANIE, NAUCZYĆ SIĘ RADZIĆ SOBIE ZE ZŁOŚCIĄ, NIEŚMIAŁOŚCIĄ, BRAKIEM WIARY WE WŁASNE MOŻLIWOŚCI.
Socjoterapeutka
mgr Joanna Szczepańska