OFERTA
PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ WE WŁODAWIE
skierowana do przedszkoli, szkół, placówek opiekuńczo – wychowawczych, ośrodków kultury, ośrodków pomocy społecznej i innych instytucji działających w obszarze powiatu włodawskiego obowiązująca w roku szkolnym 2024/2025
-
- Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna we Włodawie jest poradnią specjalistyczną. Diagnozuje i wydaje orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i uczniów niesłyszących, słabosłyszących, niewidzących, słabowidzących, niepełnosprawnych ruchowo, w tym
z afazją, niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim, niepełnosprawnych intelektualnie
w stopniu umiarkowanym, niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu znacznym, z autyzmem,
w tym Zespołem Aspergera, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, niedostosowanych społecznie
i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, jak również orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWRD).
- Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna we Włodawie jest poradnią specjalistyczną. Diagnozuje i wydaje orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i uczniów niesłyszących, słabosłyszących, niewidzących, słabowidzących, niepełnosprawnych ruchowo, w tym
- Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna we Włodawie decyzją Lubelskiego Kuratora Oświaty jest wpisana na listę placówek specjalistycznych, które posiadają uprawnienia do wydawania wyżej wymienionych dokumentów.
- Oferta Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej we Włodawie dotyczy bezpośredniej możliwości wspierania dzieci i młodzieży na terenie poradni oraz ich rodziców i nauczycieli
w realizacji zadań na terenie przedszkoli, szkół i placówek oświatowych oraz placówek pomocowych działających na rzecz dziecka i rodziny, a wymienione zadania wpisują się w kierunki Polityki Oświatowej Państwa przewidziane do realizacji w roku szkolnym 2024/2025, jak również są odpowiedzią na zapotrzebowanie środowisk szkolnych i poszczególnych grup odbiorców. - Zakres oferty:
- Specjalistyczna diagnoza:
- dojrzałości szkolnej,
- trudności szkolnych,
- uzdolnień poznawczych,
- zaburzeń rozwojowych,
- zaburzeń mowy,
- związana z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia
i kariery zawodowej, - profilaktyczne – przesiewowe badanie słuchu i wzroku u dzieci od 6 roku życia,
- psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna na potrzeby orzecznictwa
i pomocy psychologiczno – pedagogicznej na terenie poradni, domu rodzinnego oraz placówek oświatowych, - obserwacja funkcjonowania dzieci i młodzieży w środowisku wychowania
i nauczania, - Mobilny Zespół Konsultacyjny – konsultacje specjalistów poradni z uczniami, rodzicami i nauczycielami na terenie placówek (według zgłoszonego zapotrzebowania),
- diagnoza sytuacji wychowawczej w klasie.
- Terapia:
- psychologiczna i socjoterapia dla dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi i trudnościami w zachowaniu,
- logopedyczna, w tym, m.in. indywidualne i grupowe zajęcia terapii logopedycznej dla dzieci z różnymi rodzajami zaburzeń mowy oraz grupowe warsztaty logorytmiczne dla przedszkolaków,
- zajęcia korekcyjno – kompensacyjne,
- inne zajęcia o charakterze terapeutycznym:
- indywidualne i grupowe zajęcia ogólnorozwojowe stymulujące rozwój poznawczy, percepcyjny i społeczny,
- zajęcia dla dzieci z rozpoznaną dysleksją rozwojową,
- dla dzieci i młodzieży ujawniającej trudności w zachowaniu, w tym
z tendencją do uzależnień
- indywidualne i grupowe zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne,
- Trening Zastępowania Agresji, w tym: trening umiejętności prospołecznych, trening kontroli złości, trening wnioskowania moralnego i wartościowania,
- zajęcia EEG – Biofeedback,
- trening twórczości - zajęcia rozwijające kreatywność,
- zajęcia dla dzieci nieśmiałych.
- wparcie terapeutyczne rodzin - porady i konsultacje,
- warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców.
- Zajęcia rozwijające:
- kompetencje kluczowe, w tym: samodzielność, kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość,
- treningi twórczego myślenia dla dzieci i młodzieży,
- warsztaty uczenia się i szybkiego zapamiętywania,
- związane z trudnościami adaptacyjnymi,
- wychowanie do wartości (odpowiedzialności, szacunku, tolerancji, inne...),
- zajęcia grupowe aktywizujące do wyboru kierunku kształcenia i zawodu.
- Zajęcia z zakresu profilaktyki:
- uzależnień,
- bezpiecznego i celowego wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych,
- ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
- Mediacje:
- rodzinne,
- szkolne,
- rówieśnicze.
- Porady i konsultacje indywidualne w ramach bezpośredniej pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej uczniom, rodzicom i nauczycielom.
- Specjalistyczne działania w trybie interwencyjnym.
- Sieć wsparcia dla nauczycieli i pracowników oświaty.
- Inne formy wspierania działalności przedszkoli, szkół, placówek opiekuńczo – wychowawczych, ośrodków oraz placówek pomocowych działających na rzecz dziecka
i rodziny, zgodnie ze zgłoszonym zapotrzebowaniem.
Z uwagi na możliwość wystąpienia sytuacji, gdy zapotrzebowanie poszczególnych szkół/placówek/instytucji będzie przekraczać opisany powyżej zakres, proponuje się indywidualny kontakt osoby odpowiedzialnej za organizację zapotrzebowania
z dyrektorem poradni.
Dodatkowo w związku ze zmianami wprowadzonymi w zapisach prawa oświatowego i licznymi wątpliwościami dotyczącymi wydawania orzeczeń i opinii, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
we Włodawie uruchomiła adres poczty elektronicznej
do kierowania na podany adres pytań w wyżej wymienionym zakresie.
KORZYSTANIE Z USŁUG PORADNI JEST DOBROWOLNE I BEZPŁATNE.
Zapraszamy !!!