Co robią nasze dzieci w sieci, czyli RAPORT z najnowszego badania NASK „Nastolatki 3.0”.
Co robią nasze dzieci w sieci, czyli RAPORT z najnowszego badania NASK „Nastolatki 3.0”.
Internet nazywany jest podwórkiem współczesnych nastolatków, ale z sieci często korzystają też znacznie młodsze osoby, poniżej 10 r.ż.. Czy rodzice wiedzą, co ich dzieci robią, gdy spędzają czas przed komputerem lub z telefonem w ręku? Jakie zagrożenia mogą spotkać młodych ludzi w sieci? Te pytania wydają się szczególnie ważne po ujawnionych
w ostatnim czasie informacjach, dotyczących zachowań pedofilnych, których dopuszczali się popularni wśród młodzieży youtuberzy.
Najnowsze badania „Nastolatki 3.0” realizowane przez Thinkstat, zespół badania opinii działający w NASK, pokazują jak młodzi ludzie funkcjonują w świecie online oraz jaką wiedzę na temat tego wirtualnego życia mają ich rodzice.
Mężczyźni w zawodach sfeminizowanych – komentarz ekspercki*
Dostęp:
*Dr hab. Anna Dudak, prof. UMCS – pracuje na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UMCS, w Katedrze Teorii Wychowania w Instytucie Pedagogiki UMCS.
Zachęcamy do zapoznania się z najnowszym komentarzem w ramach cyklu Centrum Prasowego UMCS pn. "Okiem eksperta". Problematykę funkcjonowania mężczyzn w zawodach sfeminizowanych przybliża dr hab. Anna Dudak, prof. uczelni z Katedry Teorii Wychowania w Instytucie Pedagogiki UMCS.
fot. Freepik
Zmiany w komunikacie CKE
Nic pod prąd – uczmy się zgodnie z naturą naszej pamięci. Komentarz ekspercki*
*Dr Anna Grabowiec – adiunkt w Katedrze Pedeutologii i Edukacji Zdrowotnej UMCS
w Lublinie.
W świecie dynamicznych zmian umiejętność skutecznego uczenia się jest niezwykle cenna – nie tylko w szkole czy na uczelni, ale też w kontekście przyszłego życia zawodowego. Stwarza większe możliwości podjęcia ważnych decyzji życiowych, jak np. wyboru konkretnego kierunku studiów czy atrakcyjniejszej pracy, ponieważ dzięki niej łatwiej odnajdziemy się w nowym środowisku i jesteśmy w stanie szybko przyswoić nowe informacje (w myśl zasady „poradzę sobie, bo umiem się uczyć”). Skuteczne uczenie się to zdolność szybkiego przyswajania, przechowywania i odtwarzania informacji, które w danym momencie są nam potrzebne. W dzisiejszych czasach to również umiejętność poruszania się w gąszczu informacji, które zawarte są nie tylko w książkach czy podręcznikach, ale także
w Internecie – dla uczniów i studentów jest to często główna baza wiedzy.
Zapraszamy do zapoznania się z komentarzem eksperckim dr Anny Grabowiec
z Katedry Pedeutologii i Edukacji Zdrowotnej na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UMCS na temat sposobów efektywnego uczenia się, dopasowanych do natury ludzkiej pamięci. Tekst powstał w ramach inicjatywy Centrum Prasowego UMCS pn. „Okiem eksperta”.
Poniżej przekazuję przydatne numery telefonów, gdzie można uzyskać pomoc:
22 484 88 04 TELEFON ZAUFANIA MŁODYCH (dla dzieci, młodzieży i młodych dorosłych do 25 roku życia.). Psychologowie dyżurują od poniedziałku do soboty, od 11.00 do 21.00. Jest też możliwość skorzystania z 5 darmowych sesji wsparciowych, online z psychologiem.
116 123 TELEFON ZAUFANIA DLA OSÓB DOROSŁYCH W KRYZYSIE EMOCJONALNYM (nr bezpłatny, czynny 5 dni w tygodniu w godz. od 14.00 do 22.00)
22 594 91 00 ANTYDEPRESYJNY TELEFON ZAUFANIA FORUM PRZECIW DEPRESJI (Linię oraz forum internetowe dostępne na stronie: www.forumprzeciwdepresji.pl obsługuje lekarz psychiatra. Telefon czynny jest w środy i czwartki od 17.00 do 19.00)
800 70 2222 BEZPŁATNA CAŁODOBOWA LINIA BEZPOŚREDNIEGO WSPARCIA DLA OSÓB W STANIE KRYZYSU PSYCHICZNEGO (przy telefonie dyżurują psycholodzy Fundacji ITAKA)
535 674 379 oraz 535 658 549 DARMOWA I ANONIMOWA POMOC PSYCHOLOGICZNO – PSYCHIATRYCZNA „POMOC W KRYZYSIE” (Telefony czynne od poniedziałku do piątku 9.00 – 18.00)
22 270 11 65 TELEFON WSPARCIA STOWARZYSZENIA ANIMO (Telefon czynny jest od poniedziałku do czwartku od 18.00 do 21.00).