Przegląd najnowszych informacji

Poradnii Psychologiczno - Pedagogicznej we Włodawie

21 marca obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa

Choć większości ten dzień kojarzy się z pierwszym dniem wiosny, jest to także dzień zwrócenia szczególnej uwagi na potrzeby osób z zespołem Downa.

 

 

Kampania Państwowej Komisji ds. Pedofilii „#Rozmawiaj#Reaguj”...

 

Dziecko nigdy nie jest winne wykorzystania seksualnego, zawsze 100 proc. odpowiedzialności jest po stronie sprawcy. Winny jest sprawca, ale także każdy, kto wie, ale nie reaguje. Aby zwiększyć świadomość wśród rodziców i opiekunów, Państwowa Komisji ds. Pedofilii zainicjowała kolejną odsłonę kampanii społecznej „#RozmawiajReaguj”.

Urzędy centralne i jednostki samorządu terytorialnego otrzymały cyfrowe wersje plakatów kampanii #RozmawiajReaguj”. Za ich pośrednictwem trafią do podległych im jednostek, tak aby jak najwięcej osób uwrażliwić na krzywdzenie seksualnie dzieci.

To kolejne działanie Państwowej Komisji w ramach kampanii społecznej #RozmawiajReaguj”. W grudniu 2022 r. w największych polskich miastach zawisło kilkaset ogromnych bilbordów billboardów, które miały na celu zwrócenie uwagi dorosłych odbiorców na krzywdzę wykorzystywanych seksualnie dzieci. Był to pierwszy etap kampanii.

PKDP chce, żeby kampania zaistniała w świadomości społecznej i była początkiem głośnej debaty o sytuacji i potrzebach małoletnich pokrzywdzonych przemocą seksualną. Chce poruszyć serca i umysły jej odbiorców, skłonić do refleksji na temat tego, że tak przejmujące doświadczenie jest udziałem wielu dzieci. Obojętność, lekceważenie tego problemu czy podzielanie fałszywych, stereotypowych przekonań przyczynia się do zwiększenia skali problemu.

Bezpieczne, wolne od przemocy seksualnej dzieciństwo możliwe jest tylko wśród odpowiedzialnych, uważnych i wrażliwych dorosłych. Dlatego bądźmy uważni, chrońmy
i wspierajmy nasze dzieci!

Materiały i informacje są dostępne na stronie: https://pkdp.gov.pl/nie-wybaczysz-sobie/

 

Superwizja – daj sobie prawo do rozwoju. Komentarz ekspercki*

 

*dr hab. Agnieszka Lewicka-Zelent, prof. uczelni z Katedry Pedagogiki Resocjalizacyjnej UMCS, prodziekan ds. jakości kształcenia na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie.

W ostatnich latach w wielu miejscach pracy (ale nie tylko) coraz popularniejsze stają się superwizje. Spotkania z superwizorem wnoszą wiele dobrego, często są szansą na rozwiązanie nurtujących problemów. Na czym polega superwizja? Jakie przynosi korzyści –
z perspektywy naukowca, wykładowcy akademickiego? Te i inne zagadnienia porusza dr hab. Agnieszka Lewicka-Zelent, prof. uczelni z Katedry Pedagogiki Resocjalizacyjnej UMCS, prodziekan ds. jakości kształcenia na Wydziale Pedagogiki i Psychologii. Tekst powstał
 w ramach inicjatywy Centrum Prasowego UMCS pn. „Okiem eksperta”.

Superwizja – daj sobie prawo do rozwoju. Komentarz ekspercki

 

Elementarz”. Podręcznik do nauki czytania dla dzieci z Ukrainy. Pierwsze kroki w nauce języka polskiego.

Підручник до навчання читання для українських дітей.
Перші кроки у вивченні польської мови.

Dostęp: https://www.ore.edu.pl/2023/01/elementarz-podrecznik-do-nauki-czytania-dla-dzieci-z-ukrainy/

Elementarz to książka przeznaczona dla dzieci z Ukrainy, które rozpoczynają naukę języka polskiego. Mogą z niej korzystać zarówno nauczyciele (także logopedzi), jak i rodzice.

Edukacja włączająca - komentarz ekspercki

Postanowienia noworoczne – komentarz ekspercki*

Dostęp: https://www.umcs.pl/pl/komentarze-eksperckie,22097,postanowienia-noworoczne-komentarz-psychologa,125664.chtm

*dr Marlena Stradomska – psycholog, psychoterapeuta, suicydolog, pracownik w Katedrze Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii UMCS

Tendencja do planowania czy podsumowań jest czymś, co towarzyszy człowiekowi w wielu momentach życia. Warto zastanowić się nad tym, czy postanowienia noworoczne to dobra praktyka czy może element, który powoduje wiele trudnych emocji? Zagadnienia te porusza dr Marlena Stradomska z Katedry Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii UMCS, ekspertka Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym przy Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Tekst powstał w ramach inicjatywy Centrum Prasowego UMCS pn. „Okiem eksperta” – specjaliści z naszej uczelni tworzą komentarze eksperckie, opinie, analizy i prognozy branżowe związane z ich zainteresowaniami badawczymi.

Edukacja włączająca – komentarz ekspercki*

Edukacja włączająca - komentarz ekspercki

 

Dostęp:  https://www.umcs.pl/pl/komentarzeeksperckie,22097,edukacja-wlaczajaca-komentarz-ekspercki,121939.chtm

*dr Tomasz Knopik – adiunkt w Katedrze Psychologii Edukacyjnej i Diagnozy Psychologicznej UMCS.

Zapraszamy do zapoznania się z komentarzem eksperckim dr Tomasza Knopika
z Katedry Psychologii Edukacyjnej i Diagnozy Psychologicznej UMCS na temat edukacji włączającej. Tekst powstał w ramach inicjatywy Centrum Prasowego UMCS pn. „Okiem eksperta” - specjaliści z naszej Uczelni tworzą komentarze eksperckie, opinie, analizy
i prognozy branżowe związane z ich zainteresowaniami badawczymi.

 

Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna we Włodawie

Partyzantów 17
22-200 Włodawa

tel/fax.: 82 572 12 71
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sekretariat poradni jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00.

 

Godziny Pracy

Pracownicy Pedagogiczni:

  • Poniedziałek - od 8.00 do 17.00
  • Wtorek - od 8.00 do 17.00
  • Środa - od 8.00 do 17.00
  • Czwartek - od 8.00 do 17.00
  • Piątek - od 8.00 do 17.00